REZERVARI BULGARIA: 0241-540614, 0341-174820, 0722-553151, 0744-543949, 0766-374787, bulgaria@estival.ro
LITORAL ROMANIA :0241-540614, 0241-547837, 0341-174820, 0766-374787 litoral@estival.ro
SUPORT ONLINE: BULGARIA:
, CROATIA/GRECIA/TURCIA:
AGENTIE BUCURESTI :021-4110604, 021-3105215, 0764-403306, 0764-403307
Contractul cu Turistuldownload
CONTRACT-CADRU DE COMERCIALIZARE
A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE
Nr. ___ din data de _________
Părțile contractante:
Societatea SC GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL cu sediul in Constanta, Str.Unirii, nr.80, cod
postal 900544, tel: 0241.540.604, 0241.547.837; fax: 0241.540.604; e-mail: office@estival.ro , www.estival.ro , Cod de
Inregistrare Fiscala RO8647313, inregistrata la Registrul Comertului sub numarul J13/1923/1996,
titulara a Licentei de turism nr. 439/03.01.2019 , pentru Agentia de Turism GAMMA TOURISTIC,
titulara a Anexei la Licentei de turism nr. 439/03.01.2019, Polita de Asigurare emisa de
_________________ cu sediul în ____________ str. _________________________ nr. _____ bl. _____ ap. _____ Tel:
____________ Fax: ____________ email: ___________________ Polița de asigurare seria _________ nr.
___________________ rambursarea cheltuielilor de repatriere si/ sau a sumelor achitate de catre turisti, afisata
pe pagina web a agentiei de turism http://www.estival.ro, conturi bancare deschise la BANCA RAIFFEISEN
- RON- RO61 RZBR 0000 0600 0136 7868, EURO – RO54 RZBR 0000 0600 0159 5459, reprezentata prin
Serban Victor – Administrator, denumită în continuare AGENŢIA
și
D-na/D-l ____________________
domiciliata/domiciliat în loc ____________ str. _________________________ nr. _____ bl. _____ ap. _____ Tel:
____________ , email: ___________________ posesor/posesoare al/a cărții de identitate seria __________ nr.
_________ , eliberată de SCLEP __________________ , la data de ______________ , CNP _______________________ in
calitate de TURIST
Au convenit la încheierea prezentului contract.
1. Obiectul contractului
1.1 Îl constituie vânzarea de către Agenție a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract și eliberarea documentelor de plată și călătorie.
1.2 Servicii contractate / numar de persoane/ nume si prenume beneficiari:
Data Plecare:
Destinatie:
Itinerariu:
Cazare:
Tip Camera:
Tip Masa:
Tip Transport:
II. Tarif
Pretul serviciilor:
Avans/Chitanta nr.data:
Rest plata:
Data scadenta a platii:
Observatii: PENTRU A EVITA ANULAREA REZERVARII VA RUGAM RESPECTATI TERMENUL STABILIT! IN CAZUL
NERESPECTARII TERMENULUI DE PLATA REZERVAREA DUMNEAVOASTRA VA FII ANULATA IAR PENALITATILE DATORATE SE VOR
RETINE
DIN SUMELEPLATITE CA AVANS
Servicii incluse:
Servicii ne incluse:
Statusul rezervarii / comenzii in momentul incheierii contractului (confirmata, neconfirmata - in curs de confirmare)
In cazul neconfirmarii serviciilor (cazare, transport etc), agentia va oferi turistului o varianta alternativa sau va returna integral avansul.
2. Încheierea contractului
2.1. Contractul se încheie după caz în oricare din următoarele situații:
a) în momentul semnării lui de către turist sau prin acceptarea condițiilor contractuale de
servicii turistice inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice;
b) în momentul în care turistul primește confirmarea scrisă a rezervării de la Agenție, în cel
mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea agenției de
turism de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă
rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, agenția poate
solicita un avans cuprins intre 20 - 80 % din prețul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului,
în funcție de data la care turistul solicita serviciile. Daca inscrierea intervine cu mai putin de 30 zile
inaintea plecarii, pachetul turistic se va achita integral. In cazul nerespectarii termenelor de plata, Tour
Operatorul isi rezerva dreptul de a anula rezervarea.
1. În cazul în care conținutul bonului de comandă nu diferă de conținutul confirmării
călătoriei turistice și confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării
bonului de comandă, turistul care decide să renunțe la călătoria turistică, datorează agenției penalități
conform cap. VI din prezentul contract.
2. În cazul în care conținutul bonului de comandă diferă de conținutul confirmării
călătoriei turistice primite în scris de la agenție sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60
de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost
rezervat și are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite.
c) în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament,
bilet de excursie, etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii turistice fac
parte din oferta standard a agenției de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor
prestatori.
2.2. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziția turistului sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul agenției sau alte mijloace de comunicare electronică (e-mail, fax, etc.), obligația de informare a turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informații în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de agenție, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului cadru de comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul contract prezentat turistului în modalitățile prevăzute mai sus, conține informațiile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice. Informațiile și fotografiile prezentate în cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative și au caracter informativ, fără însă a afecta calitatea și cantitatea serviciilor contractate de turist.
2.3. Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de călătorie.
2.4. Informatiile privind statele pe teritoriul carora, la data incheierii prezentului contract, este decretata stare de urgenta ori in privinta carora Ministerul Afacerilor Externe a formulat alerte de calatorie, sub forma de avertismente sau atentionari, sunt publice si pot fi consultate accesand http://www.mae.ro/travel-alerts. Prin urmare, Turistul intelege sa contracteze serviciile ce fac obiectul prezentului contract fiind informat asupra acestor informatii sau alerte.
III. Prețul contractului și modalități de plată
3.1. Prețul contractului este de _____________ se compune din costul serviciilor turistice efective, comisionul
Agenției și T.V.A-la marja agentiei de turism. Dacă prețul nu este specificat în prezentul contract, atunci
acesta este specificat în bonul de comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte
înscrisuri puse la dispoziție turistului, site-ul agenției, alte mijloace de comunicare electronică și/sau pe
factură.
In situatia contractarii serviciilor turistice in regim early booking, reducerea este inclusa in pachet,
iar procentul precizat se aplica numai serviciilor de cazare. In acest caz, orice modificare a contractului,
solicitata de turist, determina anularea rezervarii cu penalizari si refacerea acesteia la pretul si conditiile
din momentul reinscrierii. De asemenea, nerespectarea conditiilor de plata aplicate rezervarilor tip
Earlybooking. determina modificarea pretului pachetului conform ofertei standard.
3.2. Modalități de plată:
3.2.1. La încheierea contractului se achita: INTEGRAL
1. termene de plata oferta EARLY BOOKING
100% din pretul pachetului turistic - la inscriere;
100% din pretul pachetului turistic - la termenul limita al pragului Early
Booking
aplicat la inscriere;
Conditiile de plata de mai sus (oferta standard si oferta early booking) se aplica in toate cazurile,
cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de achitare (vezi conditiile
ofertei sau ale programului turistic.
3.3. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, in valuta specificata in contract sau in RON la cursul de vanzare comunicat de Banca Raiffeisen in ziua emiterii facturi, conform art. 290 alin 2 Cod Fiscal.
IV. Drepturile și obligațiile Agenției
4.1. Agenția se obligă să furnizeze turistului un bon de comandă, numai în situația solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenției de turism și care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care se regăsesc în oferta proprie a agenției de turism, sau în cazul în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori, agenția poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.
4.2. În cazul modificării uneia dintre prevederile esențiale ale contractului cum ar fi: serviciile incluse în
pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei unității de cazare, Agenția are obligația de a informa
turistul cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de data începerii călătoriei.
În cazurile prevăzute la pct. 4.7. literele a), b), c) din prezentul contract, informarea se va face în
timp util.
4.3. În cazul achiziționării unui pachet de servicii turistice având în componență și asigurarea transportului pe cale aeriană, Transportatorul Aerian, fără a cere acordul agenției de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenția nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste turiștii conform Regulamentului nr. 261/2004 implementat prin HG nr. 1912/2006. Orice problemă privind operarea zborului și acțiunile adiacente acestuia intră în competența și responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager și transportator. În cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare și ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.
4.4. În situația achiziționării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica din motive ce țin de siguranța navigării, numărul cabinei și locația acesteia pe punți (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova, etc.), doar cu o cabină de aceeași categorie ca cea rezervată inițial, caz în care turistul nu va fi despăgubit în nici un mod având în vedere că este vorba de același tip de cabină ca și cel rezervat.
4.5. Agenția poate modifica prețul contractului în sensul majorării sau micșorării - după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micșorărilor de preț ale contractului și numai dacă modificarea are loc ca urmare a variațiilor costurilor de transport, a redevențelor și a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi și aeroporturi, a taxelor de turist, ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat. Prețurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.
4.6. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice
prevăzute în contract nu este realizată sau Agenția constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice
fără majorarea prețului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeași calitate și cantitate;
b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferența dintre serviciile turistice achitate și
cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
4.7. Agenția este răspunzătoare pentru buna executare a obligațiilor asumate prin contract, cu excepția
următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligațiilor asumate prin contract se
datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unor cauze de forță majoră sau unor împrejurări
pe care nici Agenția, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita inclusiv dar fără a se limita
la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport,
defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparații pe drumurile publice),
neîndeplinirea grupului minim urmare a unor renunțări de ultimă oră sau a neobținerii vizelor pentru toți
participanții. Agenția nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor
curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje și a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina
transportatorului în temeiul actelor normative specifice si nu este obligata sa ramburseze c/valoarea
serviciilor achizitionate.
c) când neîndeplinirea obligațiilor se datorează unui terț care nu are legătură cu furnizarea
serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligațiilor au un caracter
imprevizibil și inevitabil.
In situatia de suprarezervare (overbooking) a unui hotel, determinata de activitatea
hotelierilor,
inainte sau dupa inceperea calatoriei, Agentia va oferi varianta de hotel in aceeasi zona sau intr-o zona
apropiata, la aceeasi categorie sau de o categorie superioara fara sa modifice pretul; in cazul in care situatia
de suprarezervare (overbooking) este anuntata turistului, sau reprezentantului acestuia, cu minim 3 zile inainte
de data plecarii, turistul poate accepta varianta propusa sau poate anula calatoria fara penalizari, fara insa a
avea dreptul de a solicita despagubiri suplimentare.
4.8. Agenția are obligația să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice
convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu cel puțin 7 zile înainte de data plecării,
următoarele informații:
a) orarele, locurile escalelor și legăturile, precum și, după caz, locul ce urmează să fie ocupat
de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse;
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon și de fax, adrese e-mail ale reprezentanței
locale a organizatorului și/sau a detailistului ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgență care să îi
permită contactarea organizatorului și/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoțiți de părinți, informații care să permită părinților
stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului.
d) obligaţiile turistului prevăzute la pct. 5.10, 5.11 şi 5.13.
4.9. Agenția parte în contract este obligată să acorde prompt asistență turistului aflat în dificultate, în cazul situațiilor de forță majoră sau a unui eveniment pe care nici agenția de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.
4.10. Excursiile optionale se efectueaza la fata locului cu agentii locale, care poarta intreaga responsabilitate pentru organizarea si desfasurarea acestor excursii. Sumele aferente excursiilor optionale nu se incaseaza in numele si pentru AgentiaGamma Touristic. Preturile excursiilor optionale pot fi mai mari decat cele cumparate de la receptia hotelurilor, avand in vedere ca turistii vor avea la dispozitie mijloace de transport de la hotel la obiective si retur, ghid etc. Pretul excursiilor se calculeaza in general, pentru grupuri de aproximativ 25 de persoane. In cazul neintrunirii acestui numar minim, fie tarifele pot fi majorate proportional, fie excursia poate fi anulata, iar turistii putand opta pentru achizitionarea excursiei de la receptia hotelului in functie de disponibilitati.
4.11. Agentia Gamma Touristic isi rezerva dreptul de a modifica sau anula programul turistic in imprejurari datorate cazurilor de forta majora: calamitati naturale,epidemii,pandemii,greve, razboaie, schimbari politice, intarzieri in traficul aerian sau anulari ale anumitori curse aeriene, inchiderea temporara a traficului rutier, feroviar sau aerian. Schimbarile si modificarile anumitor servicii fata de continutul contractului convenit sunt admisibile in anumite conditii speciale : este vorba, in special, de schimbarile intervenite in transportul aerian referitoare la compania aeriana, tipul de avion, orarul de zbor sau ruta aeriana.
4.12. Agentia Gamma Touristic nu raspunde de anumite intarzieri si atentioneaza ca aparitia lor este posibila din motive tehnice, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile, sau asupra incarcarii coridoarelor de zbor aeriene. Agentia GammaTouristic nu raspunde pentru eventualele daune aparute ca urmare a intarzierilor. In cazul in care este nevoie ca, datorita supraaglomerarii hotelului, turistul sa fie cazat in alt hotel, acest hotel trebuie sa fie de aceasi categorie sau superioara cu cel solicitat prin contract. Alte pretentii fata de Gamma Touristic se exclud.
4.13. Agentia GammaTouristic trebuie sa anunte turistul asupra oricaror modificari survenite in programul comandat initial (modificarea datelor referioare la zbor sau la cazare) in termen de 24 h de la luarea la cunostinta a acestora. De asemenea, in cazul anularii partiale sau totale a serviciilor initiale, agentia va va propune alternative, urmand ca turistul sa decida daca agreaza vreuna dintre alternativele propuse, sau solicita restituirea sumei avansate.
4.14. Agentia Gamma Touristic nu poate fi facuta raspunzatoare pentru situatiile expuse mai sus ,si nu in ultima instanta datorita intrarii in insolventa a agentiei partenere care se ocupa de organizarea excursiiei si in consecinta nu i se pot pretinde daune sau penalizari, precum nici rambursarea pretului excursiei in cazul în care aceasta a avut sau nu a avut loc.
4.15. Agentia Gamma Touristic este raspunzatoare in fata clientului si turistul poate pretinde despagubiri din partea agentiei Gamma Touristic cu care a incheiat un anume contract de comercializare a unor excursii,doar in situatia in care agentia Gamma Touristic ,nu a achitat contravaloarea excursiei rezervate la agentia partenera touroperatoare,dar in situatia in care agentia Gamma Touristic de buna credinta,a executat ordinele si cererea expresa a clientului ,de a face o rezervare in speranta de a prinde o oferta ,si a achita cit mai repede posibil acea rezervare,atunci agentia Gamma Touristic,nu poate fi considerata debitoare in fata clientului.
V. Drepturile și obligațiile turistului
5.1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică, acesta poate să cesioneze
contractul (daca este posibil),unei terțe persoane care îndeplinește toate condițiile aplicabile pachetului de
servicii turistice contractat, cu obligația de a anunța în scris Agenția cu cel puțin 5 zile înaintea datei de
plecare. Între turistul care nu poate participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terța persoană
(cesionarul) și agenția de turism (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la
pachetul de servicii turistice contractate și cesionate.
Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi
efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. De asemenea, pentru calatoriile care
necesita indeplinirea unor conditii speciale, ex: obtinerea vizelor turistice, se va tine seama de acestea
pentru cesiunea contractului. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine după caz fie
cedentului, fie cesionarului, și niciodată Agenției de turism (debitorului cedat). In acest caz Agenţia
reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Turistul
care cedează pachetul său de servicii, precum și cesionarul, sunt responsabili în mod solidar la plata prețului
călătoriei și a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări.
5.2. În cazul sejururilor de odihnă și/sau de tratament cu locul de desfășurare în România, turistul are obligația să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face de regulă la ora 18,00 a zilei de intrare și se termină de regulă la ora 12 a zilei de ieșire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă și/sau tratament, bilet de excursie, etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spațiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a turistului. In functie de destinatie, orele de intrare, respectiv iesire, se pot modifica si sunt decise de unitatea hoteliera.
5.3. În cazul în care prețurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 8%, indiferent de motivele majorarii, turistul poate rezilia/denunța unilateral contractul, având însă dreptul la rambursarea imediată de către Agenție a sumelor plătite, inclusiv comisionul.
5.4. Turistul este obligat să comunice Agenției, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înștiințării
prevăzute la cap. IV pct. 4.2 privind modificarea prevederilor esențiale ale contractului sau în timp util
înainte de începerea călătoriei, în cazul aplicării clauzelor prevăzute în cap. IV pct. 4.7. literele b) și c),
hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea/denunțarea unilaterală a contractului fără plata penalităților sau
b) acceptarea noilor condiții ale contractului.
5.5. În cazul în care turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condițiile cap. IV pct. 4.2. se consideră că toate modificările au fost acceptate și turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.
5.6. În cazul în care turistul reziliază/denunță unilateral contractul în temeiul pct. 5.4. sau Agenția anulează
călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la același preț un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau
superioară, propus de Agenție;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de Agenție, cu
rambursarea imediată a diferenței de preț, în sensul rambursării diferenței de preț dintre cele două pachete
turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare de servicii;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
5.7. În toate cazurile menționate la pct. 5.6., turistul are dreptul să solicite Agenției și o despăgubire,
cuantumul căreia poate fi stabilit prin acordul comun al părților sau în baza unei hotărâri a instanței de
judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului inițial, cu excepția cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menționat în contract,
iar Agenția a informat în scris turistul cu cel puțin 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forță majoră (circumstanțe imprevizibile, independente de
voința celui care le invocă și ale căror consecințe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în
aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unității de
cazare) sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 lit. b).
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
5.8. Turistul are dreptul să rezilieze/denunțe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunțarea unilaterală îi este imputabilă este obligat sa despăgubească Agenția pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor Cap. VI din prezentul contract, cu excepția cazurilor de forță majoră definite conform legii, survenite dupa incheierea contractului si dovedite prin inscrisuri emise de catre Ministerul Turismului, Ministerul Finantelor,MAI sau MAE , aviz emis de Camera de Comert si Industrie a Romaniei sau orice alt mijloc de proba. Despăgubirea nu poate depasi pretul pachetelor de servicii, si se poate ridica la maximul prețului pachetului de servicii turistice contractat,in cazul in care agentia organizatoare nu are probleme financiare majore,si nu se afla intrata in insolventa.In cazul in care agentia organizatoare,intra din diverse motive in insolventa,turistul are dreptul conform legii,sa se inscrie la masa credala a agentiei detailiste sau organizatoare intrate in insolventa,pentru a-si putea recupera suma de banii achitata pentru servicii,care din diverse motive,nu s-au putut efectua.
5.9. În cazul în care turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat inițial și achitat,
responsabilitatea financiară a renunțării îi aparține. Agenția va rezolva cerințele turistului în limita
posibilităților, eventualele diferențe de preț urmând a fi suportate de către turist.
Dacă turistul solicită nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre
servicii, aceasta echivalează cu rezilierea/denunțarea unilaterală a contractului, cu aplicarea penalităților
prevăzute la Cap. VI din prezentul contract la momentul respectiv și încheierea unui nou contract.
5.10. Turistul este obligat să achite la recepția unității hoteliere taxa de stațiune, taxa de salubritate, precum și alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenție.
5.11. Turistul este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere actele sale de identitate, precum și documentul de călătorie eliberat de agenție (voucher, bilet de odihnă și/sau de tratament, etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă și tratament, este obligat să prezinte la recepția unității hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie și dovada plății contribuțiilor pentru asigurări sociale, la zi.
5.12. Turistul ia la cunoștință că serviciile pe care le achiziționează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenția de turism, sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislația țării de destinație, iar agenția de turism nu are nici o responsabilitate asupra prestațiilor în cauză.
5.13. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalități suplimentare (de ex. călătoria împreună cu minori, situația în care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei, etc.), acesta are obligația de a îndeplini toate cerințele legale. Pentru o informare optimă, Agenția recomandă și consultarea site-ului Poliției de Frontieră. În cazul în care turistul nu își respectă obligația de a se informa cu privire la formalitățile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenției (de ex. în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoțește, cazier judiciar, sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativă), Agenția este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilității efectuării călătoriei.
5.14. Agenția de turism recomandă turiștilor contactarea acesteia cu 24 ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc îmbarcare, etc.).
5.15. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turiști, condițiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost achitate serviciile.
5.16. Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel și bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar și potrivit destinației lor. Agenția nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca urmare a nerespectării acestui alineat.
5.17. Turistul are obligația să respecte locul, data și ora plecării atât la dus cât și la întors, precum și locurile, datele și orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile și daunele produse ca urmare a nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire și orarele, vor fi suportate de către acesta.
5.18. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România și autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligația de a suporta toate aceste cheltuieli.
VI. Renunțări, penalizări, despăgubiri
6.1. În cazul în care turistul renunță din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul
prezentului contract, el datorează Agenției penalizări după cum urmează:
6.1.1. În cazul serviciilor turistice externe/interne:
1. Conditii de anulare/penalizari oferta STANDARD
a) 100 % din pretul pachetului turistic daca renuntarea se face in intervalul 30
zile inaintea plecarii;
b) __% din pretul pachetului turistic daca renuntarea se face in intervalul __ zile -
__ zile inaintea plecarii;
c) __% din pretul pachetului turistic daca renuntarea se face in intervalul __ zile –
__ zile inaintea plecarii;
d) __% din pretul pachetului turistic daca renuntarea se face cu mai putin de __ zile
inaintea plecarii
2. Conditii de anulare/penalizari oferta EARLY BOOKING
PENALIZARE 100% IN CAZ DE ANULARE/MODIFICARE
a) 100% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea/modificarea se face
dupa confirmarea pachetului de servicii;
b) 100% din pretul pachetului de servicii, daca renuntarea/modificarea dupa
expirarea perioadei de early booking.
6.1.2 Conditiile de anulare/penalizare indicate la art. 6.1.1 sunt standard si se aplica in toate
cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de anulare/penalizare
(vezi conditiile ofertei sau ale programului turistic – exemple: programe de Revelion, turism individual, turism
intern, croaziere, destinatii exotice, sistemele germane de rezervari Dertour si TUI etc). Pe langa penalitatile
indicate mai sus, turistul va suporta si eventualele taxe (ex: taxa pentru obtinerea vizelor), daca acestea nu
sunt incluse in valoarea contractului.
6.2. În cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu Agenția și a achitat un avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenția are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reținerea penalizărilor prevăzute la p. 6.1. din prezentul contract.
6.3. Pentru biletele de odihnă și/sau de tratament cumpărate prin organizații sindicale, Agenția va face restituiri numai în baza cererilor de renunțare contrasemnate și ștampilate de reprezentantul organizației sindicale.
6.4. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reține toate taxele datorate de Agenție prestatorilor direcți, precum și cheltuielile de operare proprii acesteia.
6.5. Penalizările echivalente cu cele indicate la punctul 6.1.1. lit. c) sau d), respectiv 6.1.2. lit. b) sau c) se aplică și în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinație, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului țării, din alte motive ce țin de persoana acestuia.
6.6. Turistul trebuie sa depună în scris cererea de renunțare la pachetul de servicii turistice la Agenția la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în considerare.
6.7. Agenția va acorda despăgubiri în funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract. Agentia Gamma Touristic,poate retine (de la caz la caz) in situatia anularii unei rezervari a uneui pachet de servicii turistice,sau si a unui bilet de avion la cererea clientului si /sau datorita anularii partiale,sau integrale a excursiiei,ca urmare a unor evenimente neprevazute(catastrofe naturale insolventa turoperatorului/organizatorului-sau companiei aviatice ,a modificarii si propunerilor de date neacceptate de catre client),un comision de rezervare-de maxim 75 Eur/pers/rezervare ,comision necesar agentiei de turism pentru acoperiri cheltuielilor generate in agentia de turism(cheltuieli cu personalul,cheltuieli legate de, chirii,telefoane energie,impozitele datorate,samd).Daca penalizarea organizatorului pentru anularea voluntara a clientului este maxima de 100%-la momentul rezervarii,sau in functiile de conditiile de anulare impuse de catre partenerul organizator din tara sau din strainatate,atunci turistul va fi penalizat cu valoarea integrala a rezervarii,in cazul anularii voluntare a rezervarii. In situatia in care intervin modificarii fara costuri suplimentare din partea partenerului agentiei turoperatoare/organizatoarei,turistul trebuie sa anunte agentia in termen de 2 zile lucratoare daca nu agreaza eventualele modificari asupra programului initial, aduse la cunostinta. In acest caz, in situatia modificarilor datorate agentiei turoperatoare se va proceda la restituirea partiala a sumei avansate,si primite de la agentia touroperatoare.si se va retine comisionului de administrare,de maximum 75 Eur/pers/rezervare .Restituirea partiala a sumei platite de catre client nu este valabila,atunci cind agentia partenera,turoperatoare,nu transfera plata efectuata de catre agentie la cererea expresa a turistului ca urmare a incapacitatii de plata,a starii de insolventa,declarate. De asemenea,restituirea nu este valabila,in situatia in care datorita fortei majore(catastrofe naturale,cataclisme,razboaie, revolutii,epidemii pandemii)—agentiile partenere,si/sau companiile aviatice,propun,-fara costuri suplimentare modificarii de date,in anumite perioade ale sezonului sau emiterea unor vouchere valorice.
6.8. Agenția nu răspunde în situații de grevă, conflicte politice și de război, catastrofe, de pericol public,epidemii,pandemii,atac terorist, embargou internațional, precum și în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situații care nu sunt imputabile nici unei părți se consideră situații de forță majoră și exonerează de răspundere Agenția.
6.9. Toate sumele menționate la pct. 6.1, 6.2, 6.4 și 6.5 din prezentul contract, se vor reține de către Agenție din avansul sau prețul total al pachetului de servicii turistice achitat de turist, fără a fi necesară intervenția instanțelor de judecată.
VII. Reclamații
7.1. În cazul în care turistul este nemulțumit de serviciile turistice primite, acesta are obligația de a
întocmi o sesizare în scris la fața locului, clar și explicit, cu privire la deficiențele constatate, legate de
realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului
Agenției, cât și prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanților
locali ai turoperatorului). Datele de contact ale Agenției:
Telefon/Fax: (+40) 241.540.604 Mobil: (+40) 722.55.31.51 e-mail: office@estival.ro
7.2. Atât Agenția, cât și prestatorul de servicii turistice vor acționa imediat pentru soluționarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial, turistul va depune la sediul Agenției o reclamație în scris, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea călătoriei, Agenția urmând ca, în termen de 30 zile calendaristice, să comunice turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz.
VIII. Asigurări
8.1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilității sau falimentului Agenției, la Societatea de Asigurare GERMAN ROMANIAN ASSURANCE S A cu sediul în Bucuresti str. Emil Garleanu nr.11 bl a8 ap 49 tel: +40-213217428 Fax +40-21-3202016 email: office@gerroma.ro . Polița de asigurare seria I F nr. 3024/27.09.2019 valabilă de la data de 15.10.2020 este afișată pe pagina web a agenției de turism http://www.estival.ro .
8.2. Condițiile în care turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:
8.2.1. În cazul în care Agenția nu efectuează repatrierea turistului, acesta are obligația de a
anunța imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această situație societatea de asigurare
nu are obligația de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după
întoarcerea turistului în România, în condițiile poliței de asigurare încheiate între Agenție și societatea de
asigurare.
8.2.2. În cazul în care turistul solicită Agenției contravaloarea sumelor achitate și/sau a
cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către Agenție prin scrisoare
recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligația să păstreze fotocopii de pe respectivele documente
justificative. Turistul poate solicita Agenției rambursarea sumelor achitate și/sau a cheltuielilor de
repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de
servicii turistice sau de la data repatrierii.
8.2.3. Turistul are obligația de a notifica societății de asigurare, prin scrisoare recomandată
cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenției privind rambursarea sumelor achitate
și/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de
primire prevăzute la cap. VIII pct. 8.2.2.
8.2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data
confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenție, turistul nu a primit sumele solicitate de
la aceasta, are loc evenimentul asigurat.
8.2.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat,
turistul are obligația de a transmite societății de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de
primire, cererea de despăgubire însoțită de documentele justificative.
8.2.6. Documentele justificative constau în principal în:
a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
b) confirmările de primire precizate la pct. 8.2.2, 8.2.3 și 8.2.5 din prezentul capitol;
c) fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanțe, ordine de plată etc.), în
cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
d) fotocopiile de pe documentele de transport și cazare, în cazul cererilor de rambursare a
cheltuielilor de repatriere.
Societatea de asigurare are dreptul să solicite turistului și alte documente justificative.
8.2.7. Despăgubirea nu poate depăși suma achitată de turist în contractul de comercializare a
pachetului de servicii turistice, precum și sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor
legale în vigoare.
8.2.8. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data
primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la turist.
8.2.9. În cazul în care după plata despăgubirii, Agenția plătește debitul către turist, acesta
are obligația de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la
data primirii de la Agenție a sumelor reprezentând debitul.
8.2.10. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să
acopere taxele de transfer sau a unui contract de asistență care să acopere taxele de repatriere în caz de
accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru
servicii medicale la destinație ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenția
recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalități de anulare. Turistul se
poate informa în agenții despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenția
de turism de unde acesta a achiziționat pachetul de servicii turistice, dacă agenția oferă acest tip de
serviciu.
8.3. Agenția nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligațiilor stipulate în polițele de asigurare
contractate prin intermediul Agenției, deoarece aceasta este doar intermediar între turist și asigurator.
1. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta și sunt următoarele:
a) voucherul, biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
b) programul turistic, în cazul acțiunilor turistice;
c) oferte ale Agenției puse la dispoziția turistului, în format tipărit sau pe suport
electronic.
2. Dispoziții finale
10.1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
10.2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract și cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, republicată.
10.3. Toate unitățile de cazare, precum și mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale țărilor de destinație, conform procedurilor interne și normativelor locale acolo unde acestea există, care diferă de la o țară la alta și de la un tip de destinație la altul.
10.4. Turistul declară că Agenția de turism l-a informat complet cu privire la condițiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 107/1999. Prin semnarea acestui contract, sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice inclusiv în cazul celor achiziționate la distanță prin mijloace electronice, turistul își exprimă acordul și luarea la cunoștință cu privire la condițiile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta Agenției de turism.
10.5 PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
10.5.1. Datele cu caracter personal prelucrate de GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL
Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezintă orice operațiune sau set de
operațiuni, care se efectuează asupra datelor dumneavoastră cu caracter personal, prin mijloace automate sau
neautomate, cum ar fi: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau
modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la
dispoziție în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricționarea, blocarea, arhivarea, ștergerea sau
distrugerea datelor.
În contextul rezervării, intermedierii, ofertării și comercializării serviciilor și/sau
pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente culturale/sportive sau de altă natură,
servicii de agrement sau călătorii de afaceri comercializate de către GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL, și
al menținerii/dezvoltării raporturilor comerciale/contractuale cu dumneavoastră, vă putem solicita anumite date
cu caracter personal.
În acest sens, GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL poate prelucra, printre altele,
următoarele date cu caracter personal: nume, prenume, numar telefon, adresa domiciliu, adresa de e-mail, serie
si nr. carte de identitate, serie si nr. pasaport, CNP, data nasterii, varsta copiilor, apartenenta la
sindicate, locul de munca, numele companiei (dacă este aplicabil), numărul de înregistrare TVA (daca este
cazul).
10.5.2. Persoanele vizate
Persoanele vizate, ale căror date pot fi prelucrate de către GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL,
exclusiv în scopul mai jos menționat sunteți dumneavoastră, în calitate de călători/turiști/beneficiari
ai serviciilor de călătorie sau turistice, reprezentanți/împuterniciți/persoane de contact de afaceri (parteneri
de afaceri sau contractuali, etc.) din cadrul companiilor sau instituțiilor/autorităților publice.
10.5.3. Scopurile colectării datelor cu caracter personal
Prelucram datele dumneavoastră cu caracter personal doar în următorele scopuri:
• Rezervarea, intermedierea, ofertarea și/sau comercializarea serviciilor și/sau pachetelor
de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimente culturale/sportive sau de altă natură, servicii
de agrement sau călătorii de afaceri, executarea contractelor – respectiv in vederea indeplinirii obligatiilor
contractuale pe care ni le asumam fata de dvs.;
• In vederea indeplinirii obligatiilor legale stabilite in sarcina noastra.
10.5.4. GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL va considera toate informațiile colectate de la
dumneavoastră ca fiind confidențiale și nu le va partaja cu terți (cu excepția turoperatorilor,
unităților de cazare, transportatorilor, altor persoane fizice și/sau juridice implicate în prestarea
serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, evenimentelor
culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri rezervate sau
achiziționate de dumneavoastră, respectiv partenerilor GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL de afaceri, inclusiv partenerilor
din afara Uniunii Europene, în cazul în care fără partajarea datelor dumneavoastră nu ați putea
beneficia de toate aceste servicii menționate mai sus) fără consimțământul dumneavoastră expres și anterior.
10.5.5. Destinatarii datelor dumneavoastră cu caracter personal
Destinatarii datelor înseamnă orice persoana fizică sau juridică, autoritatea publică, agenție sau alt
organism căreia (căruia) îi sunt divulgate datele dvs. cu caracter personal, precum cele precizate mai jos, dar
fără a se limita la: tur-operatori, unități de cazare, transportatori, alte persoane fizice și/sau juridice
implicate în prestarea serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, a altor servicii turistice,
desfășurarea evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de
afaceri, autorități publice centrale și locale, autorități judecătorești, politie, parchet (în limitele
prevederilor legale și/sau ca urmare a unor cereri întemeiate și expres formulate), etc.
Confidențialitatea datelor cu caracter personal va fi asigurata de către GAMMA TOURISTIC AND TRADE
SRL și nu vor fi furnizate către alți terți în afara celor menționați în prezentul document.
10.5.6. Durata prelucrării datelor cu caracter personal
În vederea realizării scopului menționat, GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL va prelucra datele
dumneavoastră cu caracter personal pe toată perioada de desfășurare a activităților GAMMA TOURISTIC AND TRADE
SRL, pana în momentul în care dumneavoastră sau reprezentantul legal/împuternicit al dvs., veti exercita
dreptul de opoziție/ de ștergere (cu excepția situației în care GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL prelucrează
datele în baza unei obligații legale sau justifică un interes legitim). Ulterior încheierii operațiunilor de
prelucrare a datelor cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate, dacă dumneavoastră sau
reprezentantul legal/împuternicit nu veti exercita dreptul de opoziție/de ștergere, conform legii, aceste date
vor fi arhivate de către GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL pe durata de timp prevăzută în procedurile interne
GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL și/sau vor fi distruse.
10.5.7. Drepturile persoanelor vizate
În relația cu GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL, dumneavoastră beneficiați conform
prevederilor legale aplicabile de următoarele drepturi: dreptul de a fi informat, dreptul de acces, dreptul la
rectificare, dreptul de ștergere a datelor, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la portabilitatea
datelor, dreptul la opoziție și procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de profiluri.
Dreptul de a fi informat înseamnă că aveți dreptul de a fi informat cu privire la modul în
care datele dvs. sunt prelucrate și motivul prelucrării.
Dreptul de acces înseamnă ca aveți dreptul de a obține o confirmare din partea noastră că
prelucrăm sau nu datele cu caracter personal care vă privesc și, în caz afirmativ, acces la datele respective și
la informații privind modalitatea în care sunt prelucrate datele.
Dreptul la portabilitatea datelor se referă la dreptul de a primi datele personale într-un
format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat și la dreptul ca aceste date să fie
transmise direct altui operator, dacă acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic.
Dreptul la opoziție vizează dreptul de a vă opune prelucrării datelor personale atunci
când prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau când are
în vedere un interes legitim al operatorului. Atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal are drept
scop marketingul direct, aveți dreptul de a va opune prelucrării în orice moment, în mod gratuit și fără nicio
justificare, utilizând, dacă este cazul, funcția de dezabonare inclusă în materialele de marketing.
Dreptul la rectificare se referă la corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor
cu caracter personal inexacte. Rectificarea va fi comunicată fiecărui destinatar la care au fost transmise
datele, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate.
Dreptul la ștergerea datelor ("dreptul de a fi uitat") înseamnă că aveți dreptul de a
solicita să vă ștergem datele cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care se aplică
unul dintre următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost
colectate sau prelucrate; vă retrageți consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare;
vă opuneți prelucrării și nu există motive legitime care să prevaleze; datele cu caracter personal au fost
prelucrate ilegal; datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale; datele
cu caracter personal au fost colectate în legătura cu oferirea de servicii ale societății informaționale.
Dreptul la restricționarea prelucrării poate fi exercitat în cazul în care persoana
contesta exactitatea datelor, pe o perioada care ne permite verificarea corectitudinii datelor; prelucrarea este
ilegală, iar persoana se opune ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea; în
cazul în care GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul
prelucrării, dar persoana i le solicita pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; în
cazul în care persoana s-a opus prelucrării pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile
legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei respective.
Drepturi legate de procesul decizional individual automatizat, inclusiv crearea de
profiluri. Persoana vizată are dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea
automată, inclusiv crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc persoana vizată sau o
afectează în mod similar într-o măsura semnificativă. Prevederile menționate nu se aplică în cazul în care
decizia:
1. este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între persoana vizata și un
operator de date;
2. este autorizată prin dreptul Uniunii sau dreptul intern care se aplică operatorului și
care prevede, de asemenea, masuri corespunzătoare pentru protejarea drepturilor, libertăților și intereselor
legitime ale persoanei vizate; sau
3. are la baza consimțământul explicit al persoanei vizate.
În cazul în care, dumneavoastră, direct sau prin reprezentant, vă exercitați drepturile
menționate mai sus, în mod vădit nefondat, nejustificat sau excesiv, în special din cauza caracterului
repetitiv, GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL poate:
• fie să perceapă o taxă rezonabilă, ținând cont de costurile administrative pentru
furnizarea informațiilor sau a comunicării, sau pentru luarea masurilor solicitate;
• fie să refuze să dea curs cererii.
De asemenea, dumneavoastră vă este recunoscut dreptul de a depune o plângere în fata unei
autorități de supraveghere și de a introduce o cale de atac judiciară. În acest scop, în Romania, autoritatea de
supraveghere este: www.dataprotection.ro
10.5.8. Exercitarea drepturilor dumneavoastră
Pentru exercitarea acestor drepturi vă puteți adresa GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL prin
transmiterea unei cereri scrise, datate și semnate la adresa: Str.Unirii, nr.80, Constanta, cod postal 900544
sau prin transmiterea unui e-mail către office@estival.ro .
10.5.9. Prin semnarea prezentului contract, dumneavoastră confirmați că ați citit, ați fost
informat(ă) corect, complet, ați luat cunoștința de continutul acestui document, il înțelegeți pe deplin și
sunteți de acord cu:
- faptul că prelucrarea datelor cu caracter personal, astfel cum este specificată în legislația
în vigoare și în prezentul document va fi efectuată în scopul rezervării, intermedierii, ofertării și/sau
comercializării serviciilor și/sau pachetelor de servicii de călătorie, altor servicii turistice, desfășurării
evenimentelor culturale/sportive sau de altă natură, serviciilor de agrement sau călătoriilor de afaceri;
- faptul că GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL va prelucra datele dumneavoastră personale doar
în măsura în care acest demers este necesar scopului menționat în prezentul document, cu respectarea masurilor
legale de securitate și confidențialitate a datelor.
10.6 CONSIMŢĂMÂNTUL PARENTAL IN CONTEXTUL PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL ALE MINORILOR (se va
completa doar daca vor exista minori - beneficiari indirecti ai serviciilor contractate)
Subsemnatul(a), _________________________________________________ , (nume – prenume: părinte /
reprezentant legal / imputernicit al reprezentantilor legali), in calitate de
________________________________________________ (parinte / reprezentant legal / imputernicit al
reprezentantilor legali) al minorului / minorilor ______________________________
____________________________________________________________________________ in varsta de
______________________________ ani, prin prezenta consimt în numele său (lor) ca GAMMA TOURISTIC AND TRADE
SRL să poată prelucra datele cu caracter personal legate de numele și vârsta minorului(lor), serie si numar
pasaport / carte de identitate, în scopul rezervarii / comercializarii pachetelor turistice / biletelor de avion
al căror beneficiar direct sau indirect va fi minorul.
Prin semnarea prezentului contract confirm că am citit, am fost informat(ă) corect, complet, am luat
cunoștință și înțeleg pe deplin drepturile de care beneficiez privind protecția atât a datelor personale
proprii, cât și protecția datelor personale ale minorului.
10.7. Litigiile apărute între părți se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părțile înțeleg să se adreseze instanțelor de judecată competente.
10.8. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
Agenția de turism,
GAMMA TOURISTIC AND TRADE SRL
Sediul Turist
Reprezentant (nume, prenume) Nume și prenume
Semnatura/Stampila Semnatura
__________________________ __________________________
Anexe Contract cu turistul



OFERTE CURENTE
Informatii utile
- Protectia Consumatorului - ANPC
- Contractul cu Turistul
- Conditii rezervare bilete
- Conditii generale
- Contract colaborare
- Anexa Early Booking
- CONDITII ASIG. SKY SNOWB SANIE
- CONDITII ASIGURARE BAGAJE
- CONDITII ASIGURARE MEDICALA
- CONDITII ASIGURARE SKI
- CONDITII ASIGURARE SNOWBOARD
- CONDITII ASIGURARE STORNO
- PUNCTE FRONTIERA ROMANIA TELEFOANE UTILE